لزوم اهتمام به فعالیتهای دانشجویی هوشمندانه و توام با اخلاص
فرزندان عزیزم! شما در دانشگاهها به نام اسلام و برای تأمین هدفهای عالیه‌ی اسلامی، فعالیت می‌کنید. این خصوصیت اگر در عمل تحقق یابد، می‌توان گفت که کمتر فعالیتی، از
لحاظ ارزش با آن برابری تواند کرد. نامهای گوناگون مهم نیست و سلائق مختلفی که به جدایی این نامها از یکدیگر می‌انجامد، تعیین کننده نیست؛ آنچه مهم است، عمل و نیت
شماست. نیتهای خود را خالص کنید و با هر نامی که در دانشگاه به فعالیت اسلامی سر گرمید، آن فعالیت را منتظم، هوشمندانه، همراه با حکمت و کاردانی و به دور از جنجالهای
بیهوده و تعارضهای بدفرجام شکل دهید. ( پیام شفاهی به دانشجویان، 03/07/1375)
ضرورت برخورداری دانشجویان از درک سیاسی
اما دانشجویان! بیدار بمانید. این وضعِ دانشگاهی که امروز هست، من به شما صریح بگویم: من این وضعیت را نمی‌پسندم. دانشجویی که اصلاً نفهمد در دنیا چه می‌گذرد،
این دانشجو، دانشجوی زمان خودش نیست؛ مرد زمان خودش نیست. دانشجو باید احساس سیاسی داشته باشد، درک سیاسی داشته باشد، تحلیل سیاسی داشته باشد.
(بیانات در دیدار دانشجویان و دانش آموزان به مناسبت روز ملی مبارزه با استکبار12/08/72)
مجموعه بسیج دانشجویی از جمله تشکل‌هایی بود که با تدبیر بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) پس از پایان جنگ تشکیل گردید. حضرت امام(ره) با نگاهی راهیردی افقی را برای فعالیت بسیج در دانشگاه‌ها گشود که امروز بعد از گذشت سالها از آن، بیش از پیش اهمیت آن درک می‌شود.
مدتهاست که روز 16 دی ماه که همزمان با شهادت مظلوم شهید حسین علم الهدی و یارانش در روزهای ابتدایی آغازین جنگ (1359) در کربلای هویزه می‌باشد، به عنوان روز بسیج دانشجویی انتخاب گردیده است. در این روز جا دارد تا وظایف و انتظارات از بسیج دانشجویی را در کلام امام خامنه‌ی مروری نماییم.
English
خبرخوان شمس
نشانی: گلستان، گنبدکاوس، بلوار شادی، جنب دریاچه مصنوعی، موسسه آموزش عالی شمس

پست الکترونیکی: info@nbshams-gonbad.ac.ir

تلفن: 15-33389711- 017        
نمابر: 017-33389730
کد پستی: 4971817615
صندوق پستی: 185-49715
تلاش تشکلهای دانشجویی برای جذب دانشجویان
به نظر من، تشکّلهای دانشجویی نباید از بیرون الگو بگیرند؛ الگو نمی‌خواهد. این‌که من می‌گویم چهل درصد را باید جذب کند، یعنی همین جمعیتهای دانشجویی که الان هستند،
اینها باید خوب کار کنند تا بتوانند حداقل چهل درصد دانشجویان را جذب کنند. من عقیده‌ام این است که آنها کم‌کاری دارند، والّا اگر کم‌کاری نداشتند، واقعاً چهل درصد دانشجویان،
بلکه بیشتر دانشجویان را جذب می‌کردند. کم‌کاری، گاهی کج‌سلیقگی و گاهی قصور، موجب می‌شود که این کار انجام نگیرد. اما این‌که حالا چه الگویی مورد نظر است، این الگو را
بایستی خودِ دانشجویان پیدا کنند.(بیانات در جلسه‌ی پرسش و پاسخ دانشگاه تهران 22/2/77)